Wednesday, September 18, 2013

HIDUP ITU MENARIK, PERANCANGAN ALLAH ITU CANTIK

 Kau Senyumlah….ukirkan secangkir senyuman di bibir manis itu..hidup memang begini…tidak selamanya indah, akan tetapi jika ujian dan dugaan datang melanda, aku dengan pasti tahu bahawa kita harus tabah mengahdapinya. Bahkan dengan senyuman itulah, kekuatan mampu dikumpul dan tenaga hidup mampu di simpan semula. Kalau mahu menangis sekalipun, ketahuilah air mata yang mengalir itu akan jadi kekuatan suatu hari nanti. Lepaskan segalanya dan bangkit semula.

Dulu aku juga pernah bersendirian. Ya, menjalani kehidupan sendirian bukan sahaja satu dugaan bahkan ianya merupakan satu cabaran sama ada kau mampu untuk bertahan dan melawan pelbagai jenis ujian yang akan datang. Ia bukannya senang tetapi ia memberikan kita lebih mengenal erti matang dan lebih berkeyakinan.

Jadi setelah kau meraung dan menangis sekuat hati, senyumlah sejurus itu…kesakitan itu perlu ditinggalkan sendirian kerana ia akan hilang sendirinya. Bukankah tangisan itu satu kekuatan?

Jangan benci kehidupanmu sekarang..walaupun ia berterabur dan berselerak , kau mampu untuk menyusun dan mencantikkannya semula..

Jangan sakit dengan kehidupan kau, mulakan saja dengan kehidupan yang baru..kerana tiada alasan untuk kau tidak senyum..kehilangan segalanya bukan bermakna ia meragut senyumanmu..percayalah…

Setelah kau sakit kemudian gembira dan kembali perit, bahkan semakin bahagia selepas itu, kau akan sedar bahawa hidup ini amat menarik…kerana perancangan Allah itu cantik…kau pasti tertarik….InsyaAllah..


JUE: Dunia ini penuh MAGIS Allah~

1 comment:

  1. hai ...selamat berkenalan...
    saya anne..
    boleh layari amanne8257.blogspot.com
    tq...

    ReplyDelete

DOA buat SAHABAT

Orang tua selalu pesan, jangan kerana kita susah, kita menutup mata daripada melihat kesusahan orang lain. Hari ni seorang kenalan jatuh s...