Friday, October 25, 2013

Rindu DIA

Hujan sudah berhari-hari turun mencurah....
siang atau malam, tak kira waktu..
Aku suka hujan...dan Dia juga suka hujan (dulu)...
Aku harap dia masih suka hujan (sekarang)...

hampir seminggu hujan turun, aku masih rasa sunyi...
selebat manapun bunyi hujan membingit telinga, tetap rasa gelisah...
apa yang pasti, aku merindui dia...
dalam hati menangis kerinduan...
hanya senyuman di bibir menyembunyikan resah di jiwa...

semalam, dia sudah di depan mata...
Alhamdulillah...kepulangannya memang dinanti-nanti...
doaku supaya dia selamat pergi dan balik dimakbulkan Tuhan..Syukur..
senyuman dan ciumannya bisa membuatku terharu...kerna aku tau dia juga merinduiku...
tangisan dalam hati berubah riang....

malam tadi, lenaku terganggu...pelukan dari arah belakang menghangatkanku....
senyumaku terukir...ya aku rindu pelukan ini...
ku berpaling, melihat dan menatap wajahnya....
ini dia orang yang ku sayang, kucintai sepenuh jiwa...
matanya tertutup rapat..penat agaknya...namun masih memelukku...
tidurlah sayang...letih agaknya mencari rezeki...

Ya...DIA itu suamiku....selamat kembali Sayang...

JUE: Seminggu suami tiada di sisi sudah menyesakkan jiwa, apatah lagi lebih dari itu?



No comments:

Post a Comment

DOA buat SAHABAT

Orang tua selalu pesan, jangan kerana kita susah, kita menutup mata daripada melihat kesusahan orang lain. Hari ni seorang kenalan jatuh s...