Monday, December 31, 2012

Puas.

Just nak update story baru....

hari sabtu yang lepas, awal pagi lagi iaitu sekitar pukul 4.00 pagi, kami bertolak dari Tuaran ke Kudat..perjalanan ke sana mengambil masa 2 jam lebih. Yang pergi ada lima orang semuanya, aku, incik tunang, Lan , mama dan papa. Kami semua tertidur dalam kereta kecuali incik tunang yang sedang memandu. Kasihan si cik abang aku tu, terpaksa menahan mengantuk, . walaubagaimanapun, perjalanan kami selamat tiba ke destinasi dan tanpa membuang masa, incik tunang pula yang berdengkur dalam kereta sementara kami pergi mencari sarapan.

kami membeli tiket feri yang bertolak pada pukul 8.30pagi. Selama 1 jam masa yang di ambil untuk sampai ke Pulau Banggi tersebut. Akhirnya dapat juga aku merasa naik feri dari Bandar Kudat ke Pulau Banggi. Walaupun perjalanan pergi dan balik itu tidak lama tetapi aku tetap puas. Sebelum bertolak, aku ingatkan aku akan mengalami mabuk laut, rupanya tidak. tidak pasal-pasal aku mengantuk gara-gara makan 2 biji pil mabuk laut sebelum feri bertolak..mata tetap menahan dari tertutup sebab nak tengok laut saja. Apapun terima kasih kepada encik tunang dan keluarganya yang memberi peluang kepada aku untuk menyertai perjalanan ke Pulau Banggi...sangat-sangat best!

kami bergerak pulang pada sebelah petang dan sampai di Tuaran pada pukul 7 malam. Memang super penat tapi pengalaman yang sekejap ini tetap memberi aku satu memori dalam hidup aku. Thanks Allah!

inilah feri 2 tingkat yang kami naik. kami duduk sebelah atas. paling best bila duduk kat atas kapal sebelah belakang. Angin memang kuat sangat...nasib baik jaket aku tak terbang.... ^^v

oooo ni kapal nelayan..aku saja-saja ambil gambar ni

ini pula kawasan pelabuhan tempat kapal-kapal nelayan atau feri berlabuh...

Jue: Tidak guna kita hidup lama tetapi tidak pandai menikmati keindahan Alam yang Allah ciptakan.