Wednesday, November 27, 2013

borak bosan~

Semalam adalah 25hb November 2013..hari pertama suami keluar out station selama seminggu. Kini destinasinya yang kedua adalah di KUDAT untuk rancangan RASABAH. Sebelum menghantar suami, dia sempat temankan aku pergi ke klinik untuk review kandungan ke 36 minggu. Alhamdulillah, segalanya ok. Hari jumaat ni pula aku akan berjumpa dengan doctor. Harap2, kali ni dapat tahu jantina baby kami. Sebab before this baby agak malu2 nak tunjuk ‘anu’nya…mcm comel jer kan? Hehehe..

Memang terlalu sunyi bila suami tiada di sisi kan? Lebih2 lagi bila kita preggy macm ni, tentunya memerlukan suami pada bila2 masa. Sudahlah  Jururawat klinik bagitahu yang aku akn bersalin anytime jer. Peringkat kandungan 36 minggu ke atas adalah waktu2 kemuncaknya. So, aku dinasihatkan untuk membuat persiapan menerima dan bersedia untuk  melahirkan anak ini. Nebes plak rasanya …aku harap semuanya berjalan dengan lancar, selamat dan tiada perkara tak baik berlaku. (saat aku menaip entry ini, baby asyik bergerak dan mendang jer..indahnya…) yelaaa..aku dah cukup bersedia ke skrg ni? Emosi, minda dan fizikal insyaAllah aku dah bersedia. Cuma masih susah hati sebab keperluan aku dan baby belum mencukupi. Sibuk sangat ngan kerja. Sampai nak beli barang pun main order online je..hahahahah..

Sebenarnya , aku masih menunggu berita kelahiran anak adikku di KL sana. Semalam juga adalah due hari dia nak bersalin. Tapi aku call mama aku, katanya adikku masih belum bersalin lagi. Emm tak pelah, aku doakan semoga adik aku juga selamat melahirkan babynya. Amin.

Eh, handset berbunyi sms lagi. Ouh…dari sang suami tersayang..dah agak dah sms darinya… sejak smalam dia akan menghantar sms kepadaku untuk ‘melaporkan’ kegiatannya di sana. Gembira bila dapat sms dia. Kadang2 juga buat aku tertunggu2. Terpaksala menanggung rindu sekali lgi kan? Tak pelah, kerja suami kenalah faham. Kalu dia terpaksa out station ke luar Negara pun, aku kena pasrah sbb dia kerja untuk keluarga kami. aku tahu dia sedang berkerja keras demi kami. lebih2 lagi tak lama lagi dia akan bergelar walid. Sesuatu tanggungjawab baru yang akan dipikul dan berat. Semoga dia tabah dan kuat untuk mengahdapi hidup ini.aAku doakan, walau di mana dia berada pun, Allah akan melindunginya.Amin.


 nanti sambung~


No comments:

Post a Comment

DOA buat SAHABAT

Orang tua selalu pesan, jangan kerana kita susah, kita menutup mata daripada melihat kesusahan orang lain. Hari ni seorang kenalan jatuh s...