Friday, November 15, 2013

Pencarian barang2 baby- bile nak abis?

Setakat ni aku rasa baru 60% aku beli barang baby tau.walhal  ade lbih kurang sebulan lebih aku nak due dah. Dah tak lama dah tu ging.. perut pun dah makin besar, nak berjalan shopping pun dah teruk mengahnya..apatah lagi kalu kedai tu cuma guna tangga jer… urat2 kat perut dan kaki dah mula kenampakkannya (BM aku betol ke ni?)..nyesal jugak tak beli byk awal2 masa bulan ke 4 or 5 dulu.. eh tu pun kena tgk poket jgk tu, cukup ke tak kan..gaji pun kuar time hujung bulan jer…termanguh2 lah den nak menunggu nyerr weiii…

Aku semak balik check List barang baby…addduuuhh banyak lagi rupanya~emmmm…aku pun tak pasti sama ada barang-barang tu aku beli sebab KEPERLUAN atau KEHENDAK hati. Yelah, asal je nampak barang comel2 terus tangkap nak beli..hik hik hik… tapi bila fikir balik, memang banyak keperluan baby ni sebenarnya. Dan aku rasa, semuanya ada kepentingannya sendiri.

Barang2 baby plak kena tunggu time ade sale baru leh beli..kalu tak ,mahal nak ‘matai’ tau…time bile dah habis sale tu, terpaksalah juga beli biar mahal kan? Tu yang terpaksa beli barang baby tu sikit-sikit. Aku pun kena amik kira budget kewangan aku dan suami. Kadang2 serba salah nak beli barang sendiri sebab takut tak de budget beli barang baby nanti. Suami aku plak tak de masalah dengan beli barang baby ni, apa yang ok bagi aku, ok lah bagi dia juga. Nasib baik dia faham.hehehehe..

Terfikir juga kenapalah Bandar besar Kota Kinabalu ni tak buat expo baby macam yang ada kat KL tu ea? Senang nak membeli barang2 murah. Murahnya plak melampau2 harga, mcm mn la tak giler shopping kan?geram tol. Tapi tak pelah…awal bulan 10 ari tu ade jgk buat expo baby di 1B, tapi alahai…memang tak meriah lagsung sebab booth tak banyak..tapi sempat jugak la aku beli satu barang tuk baby aku… yes, set tilam baby yang dah ade kelambu siap pasang. Comel jer tau.harga RM50 jer tak silap aku.aku beli warna purple corak polka dot. Kenapa warna purple? Sbb aku nak pastikan warna ni sesuai dengan jantina baby aku sama ada lelaki atau pmpn.kiranyer dua2 leh masuk la.hahahahah…
hah ni la set tilam tu...dah terbayang dah baby tidur dalam tu...mcm comer jer...kih kih~

Dan minggu lepas aku ade order online beli satu lagi tilam berzip yang betul2 serupa dengan set tilam yang aku beli kat expo ari tu. Sebijik giler la…plus dengan set beg 5 in 1 item…murah jer..sumenye RM120 jer..


tadaaaaa......serupa tak....hik hik hik ~
 harga combo RM150, tpi aku minta penjual tu tolak harga tilam kelambu tu sbab aku dah beli dah..so tolak punya tolak, penjual tu leh jual kat aku dgn harga RM100 + RM20 tuk postage ke sabah....hik hik hik..tak perla..aku terima jer harga tu...

oklah, aku sebenarnya nak story pasal keperluan baby byk2 tpi tunggu aku abis brg baby dulu baru aku update entri yg baru k? jumpa lagi~

No comments:

Post a Comment

DOA buat SAHABAT

Orang tua selalu pesan, jangan kerana kita susah, kita menutup mata daripada melihat kesusahan orang lain. Hari ni seorang kenalan jatuh s...