Followers

Saturday, May 31, 2014

tahniah my kajen!

tahniah buat kajen,basyirah hj Taba dan suami atas pernikahan yang agak sederhana dan ringkas..

jarang aku jumpa majlis kahwin yang betul2 ikut sunnah.tak terlalu tabaruj dan tak terlalu membazir.akad nikah pastu makan2. baju kedua2 pengantin ringkas jer..jubah...yup, no sanding2, no renjis2,no karoke, no silat2,no baling2 duit syiling dan apa2 je yg sepatutnya..but..ko jumpa pengantin,salam2,amik gmbr,bgi hadiah, wish tahniah,jmp keluarga pengantin and then ko makan.siap.

memang respect la kan pakcik aku tu...sesuai dengan kewibawaannya sebagai seorang tabligh yang ilmu agamanya yg luas hanya meraihkan perkahwinan anaknya macam tu je. wei ko fikir tak ramai org dtg?ramaaaaiii... walaupun nikah dan majlis makan cuma buat kat masjid jer..lebih dapat berkat kan? malah Allah suka... 

okayla,aku x nak ckp pnjg...aku share pic sekitar majlis tu jer la ea..














No comments:

Post a Comment