Monday, March 26, 2012

Pen-Curi-KKKK!!!!!


Malam tadi aku dikejutkan oleh kak siti tentang berita "tak baik"....(kalu aku sebut berita buruk, mcm dahsyat pulak bunyinya kan?) ...citt rupanya baju ampaian yang dijemur kat luar rumah dah kena curikk...!!!!! mulanya, aku cuma cakap "laa ye ke?bila kena curik?sape yg curik?..."tengah kak siti bercerita tu, baru lah aku teringat aku pon ade jemur baju jgk....aku pon gie check baju aku kat ampaian tu....mengira2 dan cuba mengingat sesuatu...DAN

"kak sitiiiii...baju kite pon kena curikkkkkk jugaaaakkkk!!!!!! ...haaaaa..kono den..padan muko...

kira2 4 helai baju kerja aku hilang kena amik orang...masa tu, rasa terkilan jugak sebab baju2 tu smua baju kesayangan aku..dan aku rasa baju tu adalah antara baju mahal yang pernah aku beli. but, bila aku fikir balik, mungkin dah nasib aku eh bukan, dah nasib baju aku tu diambil orang...entah ke mana pencuriik tu bawa..sama ada dorang tu curi sebab nak pakai atau nak jual kat kedai2 bandel..perghhhh.memang aku rasa nak menyumpah je pencurik bodoh mcm tu....eeeee..geramnya aku...bongap tol pencuri tu..rasa nak tutoh (hentak) jer..

kak siti cakap, masa dia balik rumah malam tu, dia perasan pintu pagar depan rumah dah terbuka luas. entah mcm mn, dia perasan baju2 kat jemuran dia seperti ada yang kurang...sebab dah letih dia tak lah pi check baju tu..terus buka kunci rumah. meanwhile dia terdengar mcm ada bunyi geseran kasut kat lantai luar rumah belakang kereta toyota hitam housemate aku. tapi dia tak nampak sebb suasana agak gelap tika tu..terus cepat2 kak siti buka pintu dan masuk rumah. TAKUT... besok pagi tu, dia gie check baju tu sekali, dah memang hilang separuh baju yang dia jemur...(termasuk baju aku)


kak siti ckp lagi, lampu2 kat luar rumah tu nak pasang baru...mentol lampu tu dah lama terbakar sbb tu la selalu gelap kat luar rumah tu...and then nak SWITCH ON balik security alarm rumah tu....huhuhu..sebelum ni tak pernah kisah pon benda2 mcm ni sebab tak pernah lagi ada kes kecurian kat rumah tu..so, malam tadi adalah kali pertama hal ni terjadi...

dengan rasa ragu2, aku mula berfikir yang bukan2...aku takut nanti pencurik tu dah mula berani masuk rumah..dah lah aku sorang je kat tingkat bawh...so that, aku amik keputusan aku nak tumpang tidur dalam bilik kak siti...hahahah...pesal aku tetiba jadik penakut ni?

bukan ape, lately ni,dah byk kes rumah kena rompak...kalu aku baca paper je, mesti ade kes mcm ni...naik seram jgk aku...dah lah taman perumahan yang aku tinggal aku sekarang ni tak de pak guard atau sukarelawan, so kami sendiri yang kena ambil inisiatif mcm mana nak jaga safety tumah tu... aiyooo....

so, sekrang ni, bertambah beban aku sebab aku kena beli baju kerja yang baru pulak...adoyai..tapi takpelah...at least, aku dah boleh berjaga2 dengan kes mcm ni....biarpun cuma baju, tapi baju tu dibeli dengan duit, duit pulak dapat hasil dari titik peluh kite berkerja. Mak Ayah aku pon bukannya KAYA nak belikan aku baju, kite yang kena usaha sendiri untuk mendapatkan kemahuan dan kehendak kita sendiri....lagipun aku dah bekerja, so aku tak nak bebankan mak ayah aku nak minta duit..tu yang agak geram dan terkilan bila tau baju hilang...huhuhu..

dahlah..aku malas dah nak fikir pasal ni...cuma yang buat aku rasa leceh, buat masa ni aku takut nak jemur baju kat luar rumah..nak tak nak aku terpksa jemur baju kat belakag rumah...kalu cuaca panas jerk aku tak kisah...boleh kering cepat, tapi kalu hujan?????? kalu jemur baju kat ampaian depan rumah tu senang skit, sebab terlindung dari hujan...kalu nak jemur baju time hujan turun boleh je...no hal, tapi dah jadi mcm ni..memang leceh la...

siang tadi aku jemur baju...kat tempat ampaian yang sama...sebab menurut rasa hati aku, pencuri ni wat keje time mlm jerk..siang2 ni dorang tak berapa nak berani kot..so, aku dengan pasrah,tetp nk jemur kat sana...huhuhu~

emmm dah lah ngepek kat sini..bosan lak...sebab dah tak de idea nak bercakap...ok aku chow..

p/s: aku harap pencurik tu tak jual baju aku kat bandel2 pasar mlm KK....hahahahahha~

No comments:

Post a Comment

DOA buat SAHABAT

Orang tua selalu pesan, jangan kerana kita susah, kita menutup mata daripada melihat kesusahan orang lain. Hari ni seorang kenalan jatuh s...